Cvičíme aporty a plaveme

28.07.2010 15:10

Minulý týden jsme se za teplého letního odpoledne vydali s Dafinkou k vodě. Chtěli jsme vyzkoušet, jak se jí bude chtít do vody a jak plave. Začátek byl takový vlažný, ale po mírném ,,otrkání" už vlezla do vody raz dva a dokonce už někdy honila i kachny. Vyhlídli jsme si krásný rybníček s dobrým přístupem a našli si tam dokonce i nějaké kamarády. Hned první den jsme se tam potkali s maďárkem Erniem (6měsíců). Krásně si hráli a bylo vidět, že jak Dafi viděla, že osatatní psi jdou do vody taky, hnedka získala více sebevědomí.

A teď k aportům. Na zadání Zuzky Veselé (www.vivesbohemia.cz) jsme začali trénovat aport. Koupili jsme 650 g ,,kozlíka" a začali zkoušet obvyklý postup : aport, drž, pusť. Ze začátků Dafinka nechtěla činku vzít a musela jsem jí silou otevírat pusu. Ale bylo vidět, že po každém pokusu už více chápe, co po ní chci. Mno a včera 27.7 jsme se vydali na cvičení do Kladna, kde na nás spolu se Zuzkou čekalo ještě pár lovečáků, kteří přišli také pocvičit. Vzít aport, držet a pustit nám už ke konci docela šlo a tak jsme dostali další domácí úkol na kterém teď pylně pracujeme. Snažíme se chodit s kozlíkem v puse s povelem ,,drž". Když jsme to zkoušeli poprvé, Dafi byla jak zkoprnělá a uplně jí koukalo z očí něco jako : Tak si vyber buď půjdu k tobě, nebo budu držet aport". Zdálo se jí, že tyto dva povely nejdou zkloubit dohromady. Ale teďka už se trošku rozchodila a ujde s činkou v hubě pár kroků bez puštění. Musím jí sice občas opravovat a jistit, aby kozla nepustila, ale dělá mi obroooovskou radost. Doufám že to půjde. Když jsme dovcvičili Dafinka mi dokonce ještě připravila jedno překvápko. Už jsem aport odnášela a najednou mi ho sama vzala z ruky, prošla se odemně ke zdi, vrátila se, předsedla a odevzdala mi aport s povelem ,,pusť". To byla konečná třešnička na dortu. Je to pašák :) ♥

—————

Zpět


Kontakt

Lucie Horáčková


Zde můžete najít fotky z druhého srazu maďarů v Divoké Šárce.